paf, Ty tekst o 18-ce zostaw dla mojej :P Jak ja wszyscy wezmiecie za 18-ke to sie sama bedzie wyrywac na spoty :P
kiedy ustawiamy zbieżność???
Zwiń
X
-
kiedy ustawiamy zbieżność???
mili Państwo
nie dawno zmieniałem amortyzatory z przodu no i łożyska bałwanka etc , i ostatnio zaczęło mi dziwnie szumieć prawe koło pasażera, powiem tak na łożysko mi to nie wygląda to tak jakby opona , wizualni nic na niej nie widać. Myślę sobie może mam coś ze zbieżnąścią??
pytanie moje jak w temacie, kiedy bezwzględnie musimy ustawić zbieżnoś???
z pozdrowieniami
KGGoldens vel Kris o poranku
-
-
wymieniając amortyzatory rozpinałeś całego mc phersona i go demontowałeś, po złożeniu nie uzyskasz tych samych parametrów geometrii. Ja bym sprawdził geometrię po takiej naprawie.
SPRAWDZANIE GEOMETRII KÓŁ
Kierowalność i stabilność samochodu podczas jazdy są uwarunkowane prawidłowością ustawienia kół przednich oraz, w mniejszym już stopniu, kół tylnych. Geometria ustawienia kół ma więc decydujące znaczenie dla bezpośredniej eksploatacji samochodu, co narzuca konieczność wykonywa¬nia jej pomiaru w następujących przypadkach:
— okresowej obsługi technicznej zaleconej przez producenta,
— zmiany zachowania się pojazdu w czasie jazdy (por. tabl. l — 3),
— nadmiernego zużywania się opon (por. tabl. l — 2),
— uszkodzeń powypadkowych płyty podłogowej nadwozia lub mecha¬nizmu jezdnego,
— wykonania naprawy, która mogła spowodować zmiany parametrów
ustawienia kół lub osi.
Kompleksowa kontrola mechanizmu kierowania obejmuje następujący zespół czynności:
— sprawdzenie luzów w układzie jezdnym i kierowniczym (opis w rozdz. 6.1 i 7.1),
— sprawdzenie bicia kół (opis w rozdz. 6.3),
— pomiar pochylenia kół przednich, a także kół tylnych, jeżeli są prowa¬dzone na zawieszeniu niezależnym,
— pomiar pochylenia sworznia zwrotnicy,
— pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy,
— pomiar zbieżności kół przednich, a w niektórych przypadkach kół tylnych,
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Jak napisali przedmówcy. Po każdej grubszej ingerencji w zawieszenie. Jeśli zobaczymy wizualnie, że coś się dzieje z oponami - np. zaczyna je ścinać to jest już na późno dla opony rzecz jasna. Taka opona zacznie rozrabiać trakcyjnie - wibracje, ściąganie samochodu L/P, a my wtedy z praktyki biorąc, będziemy szukać przyczyny w zawieszeniu.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
bezduszny
Na pewno na wiosnę i po każdym silniejszym zaliczeniu jakiejś dziury na jedni...
Najczęściej czuć kiedy "nadeszła pora" kiedy jadąc na wprost nie mamy idelanie ustawionej kierownicy lub kiedy ewidentnie nas ściąga na jakąś strone niezależnie od kierunku wiatru lub pochylenia jezdni.
Osobiście po każdym "grzebaniu" w serwisie robią mi zbierzność.... bo nie raz się przekonałem, że mimo iż nie powinno się "rozjechać" to dziwnym trafem to robi.
Komentarz
-
Zamieszczone przez endryuwymieniając amortyzatory rozpinałeś całego mc phersona i go demontowałeś, po złożeniu nie uzyskasz tych samych parametrów geometrii.
Zmieniałem amorki, sprężyny (-30mm) i jeszcze pare pierdół i kiedy pojechałem na geometrię, nie było potrzeby nic ruszać a jedynie dowiedziałem się że mam tylne koła trzoszkę za dużo zbierzne :shock: ale sumarycznie w normie.
Nie zgodzę się z twierdzeniem że tył ma mniejszy wpływ na prowadzenie auta jak przód.
Tu akurat jest równowaga ponieważ jedziemy na 4kołach a nie na dwóch :idea:
goldens, szum który opisujesz, jestem pewien że nie jest wynikiem wymiany części zawieszenia w wyniku czego geometria poszła by w pi..... Stawiałbym raczej na błąd w montażu. Równie dobrze może szumieć klocek ham., osłona tarczy, uszczelniacz łożyska, lub nawet same łożysko. Wróżenie z fusów
Biorąc pod uwagę Twoje auto, podjedź jednak na sprawdzenie geometri ale jak już uporasz się z szumem
Co do pytania:
trudno odpowiedzieć. Jeśli rozbierasz coś co ma bezpośredni wpływ na geometrię to tak.
Moim zdaniem to części takie jak: sworzeń wahacza, końcówka drążka kierowniczego, drążek kierowniczy, przekładnia kierownicza
Warto ale bez konieczności przy wymianie (autopsja) : amortyzatory, mocowanie amorków czyli górne łożyskowanie ewentualnie jeszcze wahacz
na ten czas wiecej nie pamiętam :szeroki_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez goldensdawno zmieniałem amortyzatory z przodu
ja ustawiłęm po wymianie i mam spokój.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Staszek20vtnie wiem co to jest, ale przy skręce w prawo z prawej przedniej części słyszę taki dziwny dźwięk jakby sprężyna czy cuś... Co to moze być? Przeguby?
Zrób próbę: niech ktoś kręci kierownicą a Ty podotykaj ręką elementów z tych okolic. Dźwięk przeważnie wiąże się z drganiami i wtedy wyczujesz co jest konkretnie.
Zamieszczone przez EŁwg producenta w O1 geometrii sie nie ustawia wogule........Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
zbieznosc to nie geometria :wink:
[ Dodano: Wto 16 Sty, 07 12:00 ]
Zamieszczone przez RomanS[
Podaje się pozostałe parametry i można je zmierzyć - w celach kontrolnych. Gdy przekraczają granice tolerancji trzeba wymieniać zużyte/odkształcone części.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EŁa nich ci bedzie. ...........ja rozumiem geometrie pod pojeciem szerszym niż tylko zbiezność....a zbieżność to tylko zbieżność
Tzn. zbieżność jako jedyny regulowalny składnik geometrii (w Octavii 1-przód)
(Domyślam sie, że pisząc o tym, że trochę można kąt pochylenia koła - miałeś na mysli fasolki do mocowania sworznia kulowego wahacza ? )Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Dobra, to co wydaje taki jakby stuk, gdy jade sobie powiedzmy 60km/h naciskam hamulec i przy wcisnietym hamulcu skrecam kola np w prawo przejezdzam 200m po luku puszczam hamulec, kola sa dalej skrecone i cos robi stuk. Auto bylo podnoszone i nic dziwnego nie zauwazono. Aha dzieje sie tak od 30kkm i jedna z wersji jaka uslyszalem, to jezdzic az cos sie nie sypnie.
Na postoju jak krece to jest cisza.
Komentarz
-
-
bezduszny
Ten stuk jest niezależnie od tego w którą stronę jest ten łuk ?
Czy mimo 30k siła stukania nie zwiększyła się ?
Komentarz
-
Generalnie to chyba w jedna i druga, z tym ze czesciej pokonuje takie luki w prawo niz w lewo. Kiedys stukalo ciut mniej, a teraz jest czesciej i czasami glosniej.
Druga sprawa, zastanawiam sie co moze wydawac dzwiek jakby cos obcieralo, jak pokonuje ciasne luki np po parkingu dosc szybko, na wysprzeglonym aucie. Czy moze gna sie tak tarcze czy co.
Bede rozbieral zawieszenie z przodu, to mysle czy cos nie wymienic, tylko co :roll:
Komentarz
-
-
może Ci obciera koło o nadkole ? jeśli chodzi o to szuranie na parkingach . co się tyczy pierwszego to czasami sworzeń wachacza puka a jak go sprawdzasz na małej wadze czyli rekoma to nic nie czyć. proponuję albo szrpaki albo sprawdzać luzy z dość długim łomem jak to robi mój kolega niezły mechanik . jak się na takim powiesisz to o wiele więcej luzów wychodzi na jaw :szeroki_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez Maicroftbo nigdzie sladu nie ma, chociaz kola sa 205/55/16 wiec moze
Sworzeń wahacza ... być może. W Vivaro tak stulało..
Komentarz
-
może obcierać , wystarczy że nadkole sie gdzieś odkształci lub odepnie i tyle , a dlatego brak śladu bo jak napisałeś - słyszałeś tylko parę razy , czyli że dzieje sie to tylko przy bardzo dużych wychyleniach nadwoziaO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz